Mijn droom

Tijdens de lessen in één van mijn groepen kwam een opdracht aan bod waarbij de cursisten hun droom moesten opschrijven.

Marsel en Anas hebben deze opdracht zo mooi uitgevoerd dat ik heb gevraagd of ik hun droom op mijn website mag zetten. Die toestemming hebben ze gelukkig gegeven. Ik wil hun droom graag met jullie delen.

Mijn droom 1

Altijd kijk ik naar de kinderen en vraag ik mezelf : “wat denken ze en wat dromen ze als naar bed gaan?”

Daarna herinner ik mezelf toen ik kind was en lach. Ja ik was een kind een keer en ik had een droom en mijn droom was altijd dat ik ouder wil worden.

En als ik dacht dat nu ben ik groter en ouder dan gisteren, voelde dat ik belangrijker geworden was, en wilde ik dat de tijd sneller zo gaan.

En zo was mijn leven. Tot ik op een ochtend wakker werd en ik wist wat waarheid was.

Op dat ogenblik wou ik dat de tijd was gestopt toen ik kind was, en dus ik weet niet hoe wreed deze wereld is en hoeveel onrecht er bestaat in dit leven.

Marsel Hannoun

 

Mijn droom 2

Een droom is iets belangrijk voor iedereen en mijn droom is om een bekende muzikant te worden.

Toen ik een kind was had ik deze droom. In die tijd heb ik op de meubels gespeeld en dat was niet leuk voor mensen om me heen.
Maar zodra ik 6 was heeft mijn vader mijn eerste instrument voor mij gekocht en dat was geweldig voor mij. Ik voelde dit mijn eerste stap om mijn droom te bereiken.

De muziek is een taal van de vrede, liefde, en vrijheid en dat is wat ik wil leveren aan mensen. De afgoden die ik heb als “Rony Barrack” en “Essam Rafi’” hebben deze boodschap aan de wereld geleverd door hun muziek.

En nu negentien jaar nadat ik mijn instrument heb gekregen heb ik nog dezelfde droom en werk ik er elke dag aan om het te laten gebeuren.

Mijn droom is dat ik op een dag kan werken en muziek kan maken met wie ik wil en met anderen die graag willen om dit boodschap aan alle mensen in het wereld te leveren.

Anas Hannoun

Vergelijkbare berichten

  • Een nieuw schooljaar is begonnen

    Het nieuwe schooljaar start meteen met een aantal veranderingen. Allereerst ben ik deze week met een nieuwe groep gestart voor Mondo Taalbureau. Het betreft een groep met analfabete cursisten afkomstig uit Syrië en Eritrea. Één persoon is anders alfabeet, hij beheerst het geschreven Arabisch. Een leuke groep met op dit moment 4 personen maar al…

  • Examentijd

    Dit jaar was het in mei niet alleen in het middelbaar onderwijs examentijd maar ook bij mijn groepen waren er examens. Begin mei hebben de twee groepen met Oekraïense cursisten die ik in opdracht van de gemeente Borsele les geef, het examen A2 gedaan. In september 2022 zijn deze cursisten met de lessen begonnen.

  • VDL-Hapro

    Voor het taalbureau The Square Mile mocht ik bij het bedrijf VDL-HAPRO in Kapelle twee groepen Nederlandse les geven. Één groepje met cursisten die al Nederlandse beheersten maar dit graag nog wilden verbeteren. Wekelijks zaten ze 2 uur in de “schoolbanken” en oefenden ze met allerlei voorbeelden vanuit de praktijk en leerden ze beter Nederlands…

  • En weer een nieuw land!

    Mijn dochters houden van reizen naar verre landen. Ik blijf het liefst dichtbij huis. Toch hebben we iets gemeen. Mijn oudste dochter en ik hebben allebei een kraskaart aan de muur. Een wereldkaart met een laagje goudverf over de landen waarbij je nog wel de grenzen en de namen van de landen kunt zien. Elke…

  • Cursus Arabisch

    Een andere taal leren is altijd moeilijk. Zeker als die andere taal ook nog een ander schrift heeft. Dit ervaar ik nu eens zelf nu ik met een cursus Arabisch ben begonnen Tijdens een gesprek met een collega gaf ik aan dat ik al een jaar of tien geleden met een clubje Marokkaanse vriendinnen een…